Dobra oferta turystyczna

Aktualnie nie brakuje krajów, które starają się wykorzystać poważne problemy turystyczne Grecji czy Hiszpanii. Nie jest zaskoczeniem dla psychologów czy marketingowców, że ludzie nie chcą dziś podróżować do krajów wokół których krąży fama zadłużonych i mających problemy społeczne oraz polityczne. Paradoksalnie jest to jednak zaskoczenie dla tych, którzy najlepiej powinni orientować się w rzeczywistości branży turystycznej, czyli polityków rządzących w takiej Grecji czy Hiszpanii jak i biur podróży, które zamiast zmniejszać i poprawiać jakość ofert wypoczynku w Madrycie czy Barcelonie, jedynie zwiększały swoje udziały i zakusy na kolejnych klientów, obniżały ceny na każdym kroku oferując niekorzystne dla siebie na dłuższa metę wycieczki last-minute. Dziś do Hiszpanii lata o wiele mniej osób a Madryt także nie ma tak stałych dochodów, jak jeszcze nie dawno. Mniej turystów to mniej szarej strefy, która ostatecznie także nie czyni wielkiego spustoszenia, brak zainteresowania kuchnią regionu wykańcza małych restauratorów, osoby mające własne przedsiębiorstwa oparte na ruchu turystycznym nie mają z czego płacić podatków. W ten sposób kraj nastawiony wyłącznie na pieniądze napływające razem z turystami okazał się całkowicie nieprzystosowany do konkurencyjnej walki z innymi gospodarkami na innych poziomach.

Both comments and pings are currently closed.